Økonomichef søges til KYOCERA UNIMERCO til ledelse og optimering af finansteamet

Profilbillede
dato

KYOCERA UNIMERCO producerer og sælger skærende værktøjer, måleværktøjer og værktøjer til bl.a. metal-, træ- og vindindustrien. Kvalitetsprodukter og rådgivning optimerer kundernes produktion og reducerer dermed deres omkostninger. Der er ca. 730 medarbejdere i Europa og USA, som arbejder som ét godt hold med plads til individualister. Dygtige, interesserede, ansvarlige og humørfyldte medarbejdere er det vigtigste for den fortsatte fremgang og trivsel. Vil du være med?

Kunne du tænke dig at lede og videreudvikle det stærke finansteam i det danske selskab samt blive involveret i internationale koncernrelaterede opgaver? Du får en udviklende rolle og mulighed for at vise, at du både kan se optimeringsmuligheder samt kan implementere dem. Du bliver en del af en solid og succesfuld virksomhed, der globalt spiller en meget stor rolle på sit fagområde.

Hos KYOCERA UNIMERCO kan du i jobbet som økonomichef se frem til:

  • At kunne bruge dine evner som leder. Du får ansvar for driften i økonomiafdelingen for det danske selskab. Du har 9 dygtige medarbejdere til at hjælpe dig. Der er orden i penalhuset, velfungerende arbejdsprocesser og IT-systemer, der understøtter opgaverne. Det er dit ansvar, at sikre månedens opgaver gennemføres efter planen, så I kan månedslukke på 2. hverdag. Du lykkes med din opgave, fordi du evner at udøve motiverende og nærværende ledelse. Herunder sikrer du, at teamet til enhver tid mestrer sine opgaver, og har tilpas dublering til at skabe fleksibilitet.
  • At flytte KYOCERA UNIMERCO endnu længere op på excellencetrappen. Du får mulighed for at vise dine kompetencer til at optimere og automatisere processer, værktøjer og ikke mindst udvikle kompetencer. Du har et udviklingsorienteret mindset, og har lyst til at gøre noget i dag, der gør dagen i morgen bedre. Du har alle tænkelige data tilgængelige, og med dine analytiske evner spotter du potentiale, der bidrager til en positiv forretningsudvikling. Du har både Infosuite og Power BI til at danne solide beslutningsgrundlag.
  • At blive del af en faglig meget stærk organisation. Du får kollegaer med lang anciennitet og kendskab til alle specialerne i afdelingen. Der er altid nogen, der er klar til at give faglig sparring, ligesom du også forventes at give dine kollegaer i de mindre økonomiafdelinger i de udenlandske afdelinger support. Der er igangsat en proces med opbygning af en Shared Service funktion, og du vil få en vigtig rolle i dette samarbejde. Basen for de enkelte funktioner kan både være i Danmark eller i de enkelte udenlandske selskaber, og der udføres så opgaver på tværs af koncernen. Den tidligere økonomichef forfremmes til Group CFO, og derfor får du en chef, der kan give dig den gode introduktion til jobbet.

Dine vigtigste opgaver er:

  • Ledelse af afdelingen herunder sikre kapacitet, kompetencer og opgavemæssig fleksibilitet
  • Sikre at driften kører efter planen så månedsregnskaber, årsregnskaber, budgetter, forecasts og action planer afleveres til tiden og i rette kvalitet
  • Optimere processer til excellence herunder automatisering og digitalisering
  • Du skal forvente selv at arbejde operationelt med opgaver, som f.eks. kostpriser, prissætninger, profitabilitetsanalyser, den leasede bilpark, transfer pricing og ny lovgivning

Du får arbejdsplads på kontoret i Sunds ved Herning. Du får ansvar for 9 medarbejdere, der arbejder med accounts payable, accounts receivable, løn, reception og controlling. Reference er til kommende Group CFO Martin Nicolaj Jepsen.

Hvem leder vi efter?
Vi søger en person, der har arbejdet på økonomichefniveau i min. 5 år, så du har erfaring med hele opgavepaletten i en økonomifunktion i en international produktionsvirksomhed. Du får brug for en solid værktøjskasse, som vi forestiller os er grundlagt med en uddannelse som f.eks. cand.merc., HD eller lignende, så du kan sætte tingene i rette perspektiv, og se længere og mere potentiale end de nuværende grænser.

Du er en naturlig stærk leder, der har erfaring med at gå forrest i forandringsledelse. Du er motiverende og skaber en kultur, der bringer de individuelle styrker frem hos dine medarbejdere. Du skaber et tillidsbaseret miljø, hvor ideer blomstrer og initiativ fremmes.

Bliv en del af et godt hold
Du vil blive del af en ambitiøs og engageret organisation, der står sammen om at skabe gode resultater – men med respekt for hinanden, samfundet og det gode arbejdsliv.

KYOCERA UNIMERO tror på, at et godt arbejdsliv er en vigtig del af en god tilværelse. Der serveres sunde måltider i medarbejderrestauranten, og der er overskudsdeling, fitnessrum og fysioterapeut m.v. – men der er også en anerkendelse af, at det kun er noget værd, hvis du hver dag møder dygtige, humørfyldte og forskellige kolleger og ledere, som ser dig, støtter dig og stiller krav i et motiverende samarbejde. Efter arbejde kan du møde dine kolleger i en af de mange klubber og dyrke din interesse for bl.a. cykling, løb, yoga, jagt, golf, multimedia og meget mere.

Du bliver en del af en international koncern, der blev grundlagt i 1964. Siden 2011 har KYOCERA UNIMERCO været en del af det globale konglomerat KYOCERA, der i dag beskæftiger mere end 80.000 medarbejdere på verdensplan på tværs af forskellige produktområder.

Hos KYOCERA UNIMERCO producerer, genopsliber og sælger de nogle af verdens mest effektive og komplicerede specialproducerede værktøjsløsninger til bl.a. træ- og metalindustrien i hele verden.

Der beskæftiges ca. 730 medarbejdere fordelt på 5 produktions- og 10 salgsselskaber. Halvdelen af koncernens medarbejdere arbejder på hovedkontoret i Sunds ved Herning, hvor der også er produktionsfaciliteter etableret. Se mere på www.kyocera-unimerco.com

Kontakt og ansøgning
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte PRO&CO, som varetager denne rekruttering for KYOCERA UNIMERCO, på tlf. 9660 3200.

Send din ansøgning samt CV til PRO&CO allerede i dag via knappen ”Søg stillingen” herunder.

Der er ingen ansøgningsfrist, men ansøgningerne behandles og der indkaldes til samtaler løbende. Tiltrædelse er snarest muligt.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

PRO&CO A/S, Lassonsvej, 7430 Ikast

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6113963

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet