BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Her er jobbet til dig, som brænder for at arbejde med opgaver inden for vej- og trafikområdet på en fantastisk arbejdsplads med gode kolleger, højt til loftet og med mulighed for hjemmearbejde.
Stillingen er placeret i afdelingen Vej, Trafik og Byggemodning i team Drift og Vejmyndighed med 7 kollegaer.
Hvem er du – ud over at være vores nye kollega?
Du har måske en baggrund som landinspektør, jurist eller lignende relevant uddannelse, men det kan også være, at du har oparbejdet din erfaring med vejmyndighedsområdet på anden vis.
Vi søger en kollega, der er parat til at arbejde med forskellige opgaver i et spændende, bredt fagligt og teknisk miljø. Du skal se en udfordring i at være med til at få en stor organisation til at fungere i en dynamisk kommune.
Du kommer bl.a. til at arbejde med
- Forskelligartede vejmyndighedsopgaver indenfor både private fællesveje og offentlige kommuneveje.
- Godkendelse af udstykningssager og andre matrikulære sager.
- Vejadgangssager.
- Nedklassificering af kommunale veje.
- Sparring om vejloven mv. med øvrige medarbejdere.
- Besvarelse af henvendelser fra borgere, erhvervsliv og politikere.
- Indgå i arbejdet med afdelingens øvrige opgaver og projekter, i tæt samarbejde med dine kolleger, borgere, rådgivere og entreprenører.
Det vi søger efter, er en der
- Har kendskab til vejlovgivningen og anvendelse heraf i praksis eller gennem sit uddannelsesforløb, så du kan skabe overblik og sammenhæng mellem de mange forskellige love, der gælder for området.
- Har en analytisk og helhedsorienteret tilgang til opgaveløsningen.
- Har stærke skriftlige og mundtlige kommunikationskompetencer.
- Trives med at kommunikere med mange forskellige målgrupper. Du kan både skabe dialog med borgere og samarbejdspartnere og formidle love og rammer til forskellige interessenter.
- Er udadvendt og bidrager med godt humør på arbejdspladsen.
- Er hjælpsom og trives i et samarbejdsmiljø, hvor vi arbejder sammen på tværs af faggrænser og sparrer med hinanden for at lykkes bedst muligt med opgaverne.
- Er god til at sætte sig ind i nye problemstillinger, hvor du ser løsninger og følger dem til dørs.
Vi tilbyder
- En attraktiv arbejdsplads med gode kollegaer og samarbejdspartnere.
- Afvekslende arbejde med mulighed for deltagelse i flere tværfaglige projektgrupper.
- En velorganiseret arbejdsplads og et godt arbejdsmiljø.
- 37 timers arbejdsuge med mulighed for fleksibel arbejdstid og hjemmearbejdsdage.
- Et interessant og udfordrende job i en stor kommunal virksomhed i udvikling.
- Gode muligheder for efteruddannelse og løn efter kvalifikationer.
Om os
Vej, Trafik og Byggemodning er en af otte afdelinger i Teknik og Miljø. Afdelingen består af 18 medarbejdere, som er fordelt på tre teams.
I Teknik og Miljø arbejder vi efter visionen ”Sammen skaber vi bedre løsninger”, og leverer resultater og samarbejder på tværs, både inden for Teknik og Miljø samt på tværs af Herning Kommune. At vi tænker og arbejder tværgående betyder, at ledere og medarbejdere hver dag gør sig umage med at skabe bedre løsninger af opgaverne i samarbejde med kolleger, borgere samt andre interne og eksterne interessenter.
Endelig skal du vide, at Teknik og Miljø er en virkelig god arbejdsplads, hvor vi sammen skaber bedre og bæredygtige løsninger! I øjeblikket er vi i gang med at forandre vores arbejdskultur, hvor alle medarbejdere deltager som ”Medskabere” i udviklingen – og du bliver inviteret med. Hører du til den yngre aldersgruppe, har du mulighed for at deltage i forvaltningens netværk for unge medarbejdere. Er du ældre, kan du se frem til, at vi har aktivt fokus på din senkarriere. Og er du lige midt i mellem, skal du ej heller holde dig tilbage – vi tilbyder kollegialt fællesskab, som udvikler dig fagligt og personligt, til alle aldre!
Se mere om Teknik og Miljø på tm.herning.dk
Vil du vide mere
Nærmere oplysninger om stillingen gives gerne af afdelingsleder Tommy Jonassen, telefon 21 79 54 31 / mail vtbtj@herning.dk eller fagkoordinator Michal Gammelager Kristensen, telefon 96 28 83 21 / mail vtbmk@herning.dk (træffes uge 29, 30, 31 og 32).
Løn- og ansættelsesvilkår
Sker i henhold til gældende overenskomst.
Tiltrædelse snarest muligt.
Ansøgningsfrist og samtaler
Ansøgningsfristen er den 14. august 2023, og samtaler afholdes umiddelbart herefter.
Kun ansøgere, som har søgt online via ansøgningsskema på Herning Kommunes hjemmeside, vil komme i betragtning.
I Herning Kommune, som er på vej mod 90.000 indbyggere, er vi altid på udkig efter nye muligheder. Vi har modet til at tænke stort og gå nye veje for at skabe det, vi skal leve af og de rammer, vi skal leve i. I Herning Kommune er der alle muligheder for at få et godt familie- og arbejdsliv. Vi har et stærkt sammenhold, trygge lokalsamfund, et rigt foreningsliv og smuk natur lige uden for døren.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herning Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Herning Kommune, Torvet 5, 7400 Herning
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2330&ERId=83296
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5871533